نانو سلولز از مواد لیگنوسلولزی به دست می آید و خواص منحصر به فردی مانند زیست تخریب پذیر بودن و سم کم، برخوردار است، به همین دلیل در علوم پزشکی استفاده فراوانی از آن به عمل می آید. تولید کننده نانو سلولز در ایران، محصولاتی درجه یک ارائه می کند.

تولید کننده نانو سلولز در ایران

انواع نانو سلولز ها و کاربرد آن ها

انواع نانو سلولز ها و کاربرد آن ها

انواع نانو سلولز از محصولات گیاهی نظیر سویا، پوست گندم، نیشکر و دیگر جانداران به دست می آید و به طور کلی سه نوع اصلی، کریستالی، الیافی و باکتریایی هستند. از جمله برخی از کاربردهای آنها عبارتند از:

  1. تهیه انواع داروها
  2. عمل ایمپلنت
  3. تهیه مواد ضد باکتری
  4. مهندسی بافت
  5. ایجاد استحکام در بافت پارچه و کاغذ
  6. در پزشکی به عنوان حامل دارو مورد استفاده قرار می گیرند.
  7. استفاده در تهیه مواد غذایی
  8. تهیه محصولات آرایشی
  9. درست کردن انواع رنگ ها
  10. ترمیم انواع زخم ها

می باشد. نانو الیاف های سلولزی، انعطاف بالایی دارند، طویل هستند، ضخامت آنها بین 10 الی 100 نانومتر است و دارای قسمت های کریستالی و آمورف می باشند. این نوع با اعمال فشار و در اثر هیدرولیز آنزیمی به دست می آید. این محصول برای اولین بار در کشور آمریکا تهیه شد. نانو کریستال های سلولزی به شکل میله هستند و انعطاف کمی دارند زیرا فاقد بخش های آمورف می باشند و با استفاده از روش هیدرولیز اسیدی به دست می آیند. قطر این نانوها بین 5 الی 20 نانو متر است. نانو سلولز باکتریایی دارای درصد خلوص و بلورینگ بالایی است. این محصول به کمک باکتری های مختلفی مانند، آئروباکتر، استوباکتر، سالمونال، سارسینا و سایر باکتری های دیگر به وجود می آید. محیط مناسب برای تهیه این نوع از نانو سلولز ها آب های حاوی مواد قندی می باشد. از نظر ترکیبات با سلولز گیاهی شباهت فراوانی دارد، اما فاقد پلیمرهایی مانند پکتین و عامل هایی مانند کربوکسیل است و همین مورد، موجب می شود تا استفاده از آن در علم پزشکی افزایش یابد. تهیه این محصول چند روز تا چند هفته به طول می انجامد و مهمترین عامل تهیه آن، باکتری به نام زیلینیوم استوباکتر است. این نوع از نانو حتما باید در محیط پر از اکسیژن قرار داشته باشد. همچنین نانو بلور سلولز در شرایط خاصی تهیه می گردد و در صنایع مختلف کاربرد دارد. 

قیمت فروش انواع نانو سلولز در بازار تهران

قیمت فروش انواع نانو سلولز در بازار تهران

قیمت فروش انواع نانو سلولز در بازار تهران، همواره در حال نوسان است.

این مواد طبیعی از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی با محیط زیست سازگاری دارند و در قیمت های مناسب به فروش می رسند. با خرید نانو سلولز به صورت عمده، در هزینه های تهیه محصول صرفه جویی خواهید کرد. 

3 دیدگاه

    • سلام آقای اسماعیلی عزیز
      لطفا از قسمت همکاری فرم پر کنید همکاران پشتیبانی با شما تماس میگیرند.

    • سلام وقت بخیر
      لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید یا فرم همکاری ارسال نمایید- همکاران تماس میگیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *