نانو اکسید کلسیم

اکسید کلسیم یک آهک خالص است که نام های دیگر آن آهک پخته شده یا آهک زنده است که مصارف شیمیایی گسترده‌ای را دارا می باشد. رنگ اکسید کلسیم سفید است و خاصیت آن قلیایی است که در دمای محیط ساختاری کریستالی به خود می گیرد. برای تهیه ی لیست قیمت کود نانو برای محصولات کشاورزی و نانو پودر اکسید کلسیم بهتر است با خود کارخانجات تولیدکننده این مواد ارتباط بگیرید.

قیمت نانو پودر اکسید کلسیم

شرکت های تولید کننده انواع ذرات نانو

شرکت های تولید کننده انواع ذرات نانو

تولید نانو اکسید کلسیم

از اکسید کلسیم در تولید کردن سیمان بیشترین استفاده را می کنند. این ماده هم به صورت شیمیایی و هم به صورت معدنی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و قیمت خیلی مناسب و ارزانی دارد. اکسید کلسیم ماده ای است که به راحتی مقدار ناچیزی از آن در آب حل می شود. ذرات نانو اکسید در انواع مختلفی تولید می شوند و همین طور کاربرد آن ها نیز مختلف می باشد. این مواد در مراکز معتبر تولید می شوند و توسط شرکت های دولتی پخش و به بازار عرضه می گردند. تولید نانو ذرات توسط صنعتگرانی که تحقیقات و اطلاعات کافی به دست آورده اند و به کار وارد می باشند انجام می شود و کار ساده ای نیست که هر کس به راحتی توانایی تولید و انجام عملیات آن را ندارد. و برای تولید کردن این مواد باید دستورالعمل ها را اجرا کنند و مواد اولیه را در دسترس داشته باشند.

مهمترین ویژگی های نانو اکسید کلسیم

مهمترین ویژگی های نانو اکسید کلسیم

ویژگی نانو پودر کلسیم

نانو ذرات اکسید در صنعت لاستیک سازی به صورت عمده کاربرد دارند که لازم است ناخالصی‌ های مس و منگنز و آهن موجود در آن را به حداقل برساند. عایق بودن اکسید روی مربوط به مصارف زیاد آن در مقابل جریان الکتریسیته، ظرفیت حرارتی، هدایت الکتریکی، خاصیت چسپندگی خوب و قدرت پوشش عالی در مقابل اشعه ماوراء بنفش و داشتن ثابت دی الکتریک متوسط آن است. یکی از معمول ترین فعالیت کننده ها اکسید روی درصنعت لاستیک سازی است که نقش مهمی دارد. که باعث می شود زمان پخت کم تر شود و هزینه های کم تری به دنبال دارد. و همچنین مقاومت حرارتی را فعال می کند و افزایش می دهد. نانو ذرات اکسید روی ذراتی غیرآلی هستند که از لحاظ شیمیایی بسیار فعال هستند زیرا سطح مؤثر بسیار زیادی دارند. نانو ذرات اکسید روی به صورت پودر زرد رنگ هستند و کروی اند و متخلخل هستند و این به این دلیل است که کریستال های آن ها کوچک هستند و خاصیت غیر چسپندگی دارند. این نانو ذرات اگر در لاستیک استفاده شوند باعث صافی آن شده و شکل ظاهری آن هموار می شود، به آن ظرافت و زیبایی می بخشد، دوام لاستیک نیز افزايش يافته و در دمای بالا مستحکم تر می شود و حد پارگی را بهبود می بخشد و طول عمر آن را افزایش می دهد. و تمام این موارد بر اساس تجربه به دست آمده است. نانو ذرات را در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی با بهترین کیفیت و قیمت را شرکت نانو مواد گستران پارس به مجموعه های صنعتی و آزمایشگاهی ارائه می دهد.

اهمیت استفاده از نانو پودر اکسید کلسیم

اهمیت استفاده از نانو پودر اکسید کلسیمکاربرد نانو اکسید کلسیم

در سال های اخیر، از نانو ذرات ترکیبات مختلف برای بهبودی خاصیت لاستیک ها و مخصوصا تایر ها استفاده می شود. در مقیاس اتمی پیوند هایی بین ذرات نانو و ترکیبات لاستیک ها صورت می گیرد که این عمل خاصیت های فیزیکی آن ها را بهبود می بخشد و مقاومت سایشی آن را افزایش می دهد و باعث افزایش استحکام آن ها شده، خاصیت های حرارتی را بهبود می بخشد افزایش حد پارگی و حد شکستگی و باعث زیبایی شکل لاستیک می شود. این عوامل باعث می شود که محصولاتی با کیفیت عالی، زیبا و مورد پسند خریداران تولید شوند و بتوانند با محصولات خارجی و بازار های جهانی رقابت کنند. با توجه به اطلاعات به دست آمده ماده هایی نانو متری در صنعت لاستیک سازی کاربرد زیادی دارند که عبارت اند از؛ نانو ذرات آلومینا، نانو ذرات کربنات کلسیم، نانو ذرات اکسید روی، نانو ذرات الماس، نانو ذرات اکسید و فولرین ها.

موارد مصرف نانو اکسید کلسیم

موارد مصرف نانو اکسید کلسیمقیمت نانو ذرات

شرکت دانش بنیان نانو مواد گستران پارس با پشتیبانی نیروهای قوی داخلی خود و بعد از تحقیقات و آزمایشات توانسته است نانو ذرات اکسید روی را تولید کند. نانو ذرات اکسید روی دارای خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب است که به عنوان ذرات معدنی پرکاربرد مورد توجه صنعتگر ها قرار گرفته است. نانو ذرات اکسید ویژگی های زیاد و خاصی دارد مانند پایداری شیمیایی بالا، جذب نور فروسرخ، ثابت دی الکتریک پایین، جذب فرابنفش، فعالیت کاتالیزوری زیاد و مهم ترین آن ها ضد باکتری بودن خاصیت آن است نانو ذرات اکسید کارایی های زیاد و مختلفی را دارند از آن ها در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود همچنان سرامیک، لاستیک و… و کاربرد دیگر آن ها تولید پانسمان های طبیعی است که برای درمان زخم ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن ها درتولید کرم های ضد آفتاب نیز استفاده می شود زیرا خاصیت های ضد باکتریایی دارند و اشعه فرابنفش نور خورشید را ضعیف می کنند. اکسید روی انتخاب بسیار مناسبی برای انواع حسگرها، نمایشگرها، دیودهای لیزری و نمایشگر های شفاف می باشد. و یک شفافیت زیاد و یک نیمه هادی در مقیاس نانو است. این مواد نانو ذرات اکسید کلسیم را می توان در شرکت های بزرگ و معتبر با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کرد. بعضی از شرکت ها کارهای وارداتی مربوط به این ذرات را انجام می دهند. این مواد بسیار باارزش هستند که کاربرد و توانایی های مختلف و زیادی دارند. در بازار های ایران و مراکز فروش این مواد، ذرات نانو با قیمت ارزان و مناسب به فروش می رسد و در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *