استفاده ی  روز افزون کود های کشاورزی که اساس شیمیایی دارند باعث بروز خسارات عمده ی زیست محیطی، بهداشتی و اقتصادی شده است. تخریب ساختمان خاک و بیماری هایی نظیر سرطان از عواقب استفاده از این کود ها می باشد.

برای به حداقل رساندن مضرات و مشکلات کود های شیمیایی و همچنین مزایای بیشتر نسبت به کودهای شیمیایی از نانو کود زیستی می توان استفاده کرد. به همین علت خرید کود اسید هیومیک نانو بیش از پیش مورد توجه مصرف کنندگان از جمله کشاورزان قرار گرفته است.

خرید کود اسید هیومیک نانو با قیمت عمده

بازار فروش کود اسید هیومیک پودری و مایع در تهران

بازار فروش کود اسید هیومیک پودری و مایع در تهران

نانو کود، یک ترکیب متفاوت و قدرتمندتر از کود های شیمیایی دارد که با باکتری های متنوع و مفید و انواع عناصر مفید دیگر غنی شده است. این عناصر با فناوری نانو
به ذرات در ابعاد نانو تبدیل شده اند، تا با ایجاد محیطی مناسب برای فعالیت باکتری های مفید، توان گیاه را در رشد و بهره وری تقویت کنند.

این باکتری ها شامل باکتریهای ثابت کننده ی ماده های مختلف از جمله ازت هستند و همچنین حاوی آنزیم های مفیدی هستند که قادر به تجزیه و تبدیل باقیمانده سموم به مواد غیر مضر و قابل جذب
می باشند. همچنین در ترکیب این کود از باکتریهای مفید که قابلیت حل کنندگی فسفر از
ترکیبات آلی و معدنی را دارند قرار داده شده است.

باکتری های مورد استفاده
در ترکیب این کود، می توانند هورمون های رشد تولید کنند که همین امر سبب افزایش حاصل دهی محصول می گردد. نانوکود ها توانایی ویژه ای در افزایش محصول و کاهش مصرف کودهای شیمیایی مانند ازت و فسفاته دارند.

 کود های نانو انواع متفاوتی دارند و هرکدام را میتوان بر حسب نوع کاربرد انتخاب کرد که یکی از پر مصرف ترین کود های نانو، کودهای اسید هیومیک هستند. بدلیل اقبال مناسب خریداران فروش کود اسید هیومیک در بازار رونق بیشتری نسبت به قبل گرفته است.

خرید کود هیومیک اسید نانو با قیمت عمده در بازار

خرید کود هیومیک اسید نانو با قیمت عمده در بازار

بدلیل افزایش چشم گیر حجم مصرف کودهای هیومیک اسید، میتوان شاهد این بود که قیمت کود هیومیک اسید بسیار متنوع باشد. این کود ها در بسته بندی های مختلف با ابعاد و وزن های متفاوت در بازار موجود میباشند.

به دلیل همین تنوع برای تهیه هیومیک اسید اصل باید از کارخانه ها و تولید کنندگان مورد اعتماد خرید کرد. کود های هیومیک اسید خود نیز در انواع متفاوتی تهیه و توزیع میشوند.  دو نوع اصلی این پودر ها شامل:

  • کود هیومیک اسید پودری 
  • کود هیومیک اسید مایع

هر کدام از انواع بالا مزایای خاص خود را دارند. بطور مثال برخی مزایای کود پودری شامل موارد زیر می باشد:

  • افزایش بهره وری و حاصل دهی گیاه 
  • افزایش خاصیت جذب عناصر موجود در خاک توسظ گیاه
  • افزایش حجم و رشد ریشه
  • افزایش فعالیت آنزیم های گیاه
  • افزایش جوانه زنی بذر
  • افزایش مقاومت گیاه نسبت به فشار و تغییرات محیطی مانند تغییرات آب و هوایی، بیماری ها و آفت ها
  • بهبود شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک مانند افزایش نگهداری آب، فعال کردن باکتری های مفید و بهبود ساختمان خاک

عموما یکی از عوامل مهم ضعف گیاه به کمبود آهن در خاک بر می گردد. به همین علت از کود مایع آهن می توان استفاده کرد. امروزه متخصصین کود های آهن را با مواد ارگانیک غنی کرده که موجب تولید کود های هیومیک آهن دار شده است که مصرف بالایی در صنعت کشاورزی دارد.  

قیمت کود هیومیک اسید ایرانی و خارجی

قیمت کود هیومیک اسید ایرانی و خارجیتنها 7 کشور توانایی تولید کود هیومیک اسید را دارا هستند این کشور ها شامل آمریکا، اسپانیا، هند، هلند، استرالیا، چین و آلمان می باشند. اخیرا متحصصین کشور موفق به تولید این کود با حجم بالا شده اند که به راحتی می تواند نیاز مصرف کنندگان داخل کشور را تامین کند.

هر یک لیتر کود مایع هیومیک اسید معادل با 30 هزار کیلوگرم کود حیوانی می باشد به همین دلیل جایگزینی و  تولید این کود سبب صرفه جویی در هزینه با بهره وری بالا برای مصرف کنندگان و سود چشمگیر تولید کنندگان می شود.  

سفارش اینترنتی هیومیک اسید با ارسال رایگان به سراسر کشور

سفارش اینترنتی هیومیک اسید با ارسال رایگان به سراسر کشوربرای خرید کود نانو  عموما دو روش در دسترس می باشد: 

  1. خرید حضوری
  2. خرید اینترنتی

می توان با مراجعه مستقیم به شرکت های تولید کننده ی کود نانو بصورت عمده اقدام به خرید کود کرد یا از فروشگاه های عرضه کود در سطح کشور این کود ها را بصورت خرد تهیه کرد. برای سهولت در خرید همچنین میتوان از فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید کرد.قیمت این کود در بازار بر اساس درصد عناصر موجود در آن، وزن و کشور تولید کننده متغیر می باشد. 

میزان و روش مصرف کود اسید هیومیک نانو در کشاورزی

میزان و روش مصرف کود اسید هیومیک نانو در کشاورزیمیزان و نحوه مصرف اسید هیومیک با توجه به نوع محصول، نوع خاک و ترکیبات موجود در کود متفاوت می باشد و نمی توان یک فرمول کلی برای آن تعریف کرد. بطور مثال می توان از اطلاعات زیر برای استفاده از کود اسید هیومیک مایع و پودری فرتی استفاده کرد:

اسید هیومیک مایع :

  • محلول پاشی : 5 تا 10 لیتر در هر هکتار 
  • میزان مصرف خاک به همراه آب دهی: 50 سی سی یا چیزی در حدود یک لیوان برای هر درخت و 10 تا 12 لیتر در هکتار 

اسید هیومیک پودری:

  • میزان خاک مصرفی برای گیاهان زراعی: 8 تا 12 کیلوگرم در هکتار
  • میزان خاک مصرفی برای گیاهان باغی: 5 تا 10 کیلوگرم در هکتار
  • محلول پاشی برای گیاهان زراعی و باغی : 300 تا 500 گرم در هزار لیتر آب با سه تا چهار بار تکرار در طول دوره رشد
  • آب جهت آبیاری برای کلیه گیاهان : هشت کیلو در هکتار

بزرگترین وارد کننده کود اسید هیومیک با کیفیت بالا

بزرگترین وارد کننده کود اسید هیومیک با کیفیت بالا

در حالت طبیعی و تحت شرایط مناسب با حضور مناسب نور و رطوبت هیومیک اسید طی سه مرحله بطور طبیعی تولید می شود. ابتدا پس ماند و بافت های گیاهی بطور مثال برگ های خشک طی چند ماه به کمپوست تبدیل می شوند.

این کمپوست در صورت وجود شرایط مناسب به ماده ی هوموس تبدیل و سپس این ماده طی چند ماه به هیومیک اسید تبدیل می شود.پر فروش ترین کود اسید هیومیک در بازار کود هیومیک اسید 85 درصد می باشد.

این ترکیب از هیومیک اسید دارای درصد بالایی از فولویک و اسید
هیومیک است که به عنوان تکمیل کننده و تقویت کننده ی غذا در گیاهان است.این کود با اصلاح ساختار خاک باعث گردش هوای مناسب در خاک شده و میزان نگهداری آب در خاک را افزایش می دهد.

اسید هیومیک باعث افزایش تنفس گیاه و کاهش تبخیر آب از سطح برگ گیاه  می شود طوری که
گیاهان وخاک با نگه داشتن مقدار آب نسبت به خشکی و گرما مقاوم می شوند. از دیگر مزایای نانو کود هیومیک اسید، داشتن ترکیبات خاص و عناصر مختلف است که می تواند نمک موجود در خاک را کاهش بدهد و در بعضی موارد خنثی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *