نانو اکسید آهن دارای ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای گسترده در زمینه های مختلف دارد. این نانو ذره سازگاری زیادی با محیط زیست دارد و در تصفیه آب و پالایش فاضلاب های فلزات سنگین و رنگ ها، فعال عمل کرده و همچنین در تصویربرداری از بافت ها، تومورها و داروسازی مصارف زیادی دارد. برای خرید انواع نانو ذرات اکسید آهن با گریدهای مختلف می توان از طریق شرکت های فعال در حوزه نانو مواد اقدام کرد. شرکت نانو کود پاسخگوی درخواست خریداران در اسرع وقت می باشد.

خرید نانو ذرات اکسید آهن

مشخصات کامل نانو ذرات اکسید آهن

مشخصات کامل نانو ذرات اکسید آهن

نانو ذرات اکسید آهن، ذراتی با قطر ۱-۱۰۰ نانو متر هستند که به آسانی از نانو ذرات آهن به دست می آیند، این ذرات دارای خواص شیمیایی و مکانیکی منحصر به فردی هستند که باعث طیف گسترده استفاده از این نانو مواد شده است. از ویژگی های نانو ذرات اکسید آهن می توان به شکل سه ظرفیتی آهن، حلالیت پایین و رنگ خاص آن اشاره کرد.

از میان اکسیدهای آهن، نانو ذرات مگنتیت به دلیل خواص سوپر پارامغناطیسی، دمای پایین و غیر سمی بودن آن مورد توجه بیشتری ‌می باشد. ساختار مگنتیت کریستالی اسپینل معکوس می باشد که در آن هر سلول به طور واحد دارای ۳۲ اتم اکسیژن است. خصوصیات مغناطیسی و رنگ مگنتیت به دلیل ساختار کریستالی مگنتیت است و رنگ سیاه آن از انتقال بار، بین یون های آهن دو و آهن سه در ساختار کریستالی آن ایجاد می شود. خصوصیات مغناطیسی مگنتیت نیز ناشی از طرز قرار گیری آهن دو و آهن سه می باشد.

از رایج ترین روش های تولید نانو ذرات مگنتیت می توان به روش های هم رسوبی، سونو شیمیایی، سل ژل، سنتز بدون حلال،هیدروترمال، تجزیه حرارتی و میکروامولسیون اشاره نمود. در زیر به سه نمونه از این روش ها که برای سنتز نانو ذرات مگنتیت که متداول تر است اشاره می شود.

در روش هم رسوبی برای سنتز نانو ذرات مگنتیت از محلول آبی  نمکی آهن استفاده می شود. در این سنتز از آب به عنوان حلال، افزایش دهنده بازده و تنظیم کننده شرایط واکنش استفاده می شود و نانو ذره حاصل دارای خلوص بسیار بالایی می باشد، این واکنش در دمای اتاق و یا کمی بالاتر و با افزایش باز به محلول نمک های آهن انجام می شود.

در روش سنتز بدون حلال که یک روش غیر سمی و اقتصادی برای تولید نانو ذرات مگنتیت است از نمک های مختلف آهن و یک باز استفاده می شود. در این واکنش نمک های آهن و باز و سورفاکتانت را درون هاون، در دمای اتاق و در داخل جعبه ای که مجهز به ورودی گاز آرگون باشد، انجام می دهند. از مزایای این روش عدم نیاز به حلال، سرعت عمل، بازده بالا و یکنواخت بودن اندازه نانو ذرات مگنتیت می توان اشاره کرد.

در روش هیدرو ترمال برای سنتز اکسید آهن مگنتیت از پیش ماده های آلی فلزی مانند کربنات های آهن و یا استیل استونات آهن با گروه عمل کننده کربوکسیلیک یا آمین استفاده می شود. این واکنش در مجاورت سورفاکتانت و در دمای بالاتر از ۲۰۰ درجه سانتیگراد و فشار ۱۴ بار انجام می شود. از مزایای این روش باریک بودن محدوده توزیع نانو ذرات، لخته نشدن کریستال ها، خلوص و چگالی بالای نانو ذرات مگنتیت تولید شده می باشد.

بررسی کارایی نانو ذرات اکسید آهن

نانو ذرات اکسید آهن با محیط زیست سازگاری بسیار بالایی دارند و در بسیاری از زمینه ها مانند دارورسانی هدفمند به اندام ها، تصویر برداری سلولی، واکنش های آلی و تصفیه آب و فاضلاب های فلزی و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.

در کاربرد نانو ذرات اکسید آهن به منظور دارورسانی هدفمند، با استفاده از میدان مغناطیسی خارجی، نانو ذرات می توانند از طریق هدایت به بافت مورد نظر و آزاد سازی دارو در محل هدف باعث کاهش اثرات جانبی دارو به بافت های سالم اطراف شده و همچنین دوز داروی مصرفی را نیز کاهش دهند.

در تصویربرداری سلولی از بافت های بدن، با استفاده از خواص نانو ذرات اکسید آهن مانند شکل نانو‌ ذره و میزان پوشش دهی روی آن که از عوامل
تأثیرگذار در رفتار مغناطیسی ذرات هستند، نانو ذرات مغناطیسی اکسید آهن با افزایش وضوح تصویر کمک زیادی به شناخت تومورها بدون استفاده از رادیواکتیو می نمایند.

در زمینه تصفیه آب و پساب ها از آلاینده های مختلف نیز نانو ذرات اکسید آهن بسیار تأثیر گذار می باشند. آلودگی آب ها از طریق فلزات سنگین و رنگ ها و اثرات نامطلوب آن ها بر روی محیط زیست و سلامت انسان، همواره به صورت دغدغه ای جدی برای فعالان این حوزه بوده و هست، فلزاتی مانند جیوه، کروم، سرب و آرسنیک حتی در مقدار بسیار کم برای بدن انسان و موجودات زنده آبزی خطر آفرین است و باعث مرگ آبزیان و احتمال ابتلا به انواع سرطان برای انسان می شود.

فاضلاب اکثر کارخانه ها آلوده به انواع رنگ و فلزات سنگین است، در سال های اخیر برای جذب و حذف این آلاینده ها از روش هایی مانند ترکیب شیمیایی، تبادل یون و جذب سطحی استفاده شده است که در بین این روش ها استفاده از نانو ذرات اکسید آهن به دلیل دارا بودن خواص مغناطیسی، کارایی بالا، قابلیت بازیابی سریع، امکان استفاده در سطح وسیع، حمل و نقل راحت و هزینه کم مورد توجه فراوانی قرار گرفته است.

مرکز خرید نانو ذرات اکسید آهن

مرکز خرید نانو ذرات اکسید آهن

این مرکز برای تسهیل خرید نانو ذرات، با صنعتگران و کلیه مصرف کنندگان محصولات شیمیایی همکاری نموده و نانو ذرات اکسید آهن را به صورت عمده و در بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کند. مشاوره با متخصصین شرکت باعث می شود خریدار با آگاهی کامل از کلیه مشخصات محصول، کارایی و کیفیت نانو ذرات اکسید آهن، از بین گریدهای مختلف نانو ذرات موجود، اقدام به خریدی آگاهانه نماید و محصول خریداری شده را در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر خود دریافت نماید.     

لیست قیمت نانو ذرات اکسید آهن

نانو ذرات اکسید آهن دارای طیف بسیار گسترده ای است و گریدهای مختلف این نانو ذره باعث تنوع در قیمت نانو اکسید آهن می باشد. این شرکت برای راحتی حال خریداران و تسهیل در فرایند خرید، لیست کلیه گریدهای نانو ذرات اکسید آهن را تهیه نموده و با درج قیمت حال حاضر این محصولات و قرار دادن آن بر روی سایت شرکت، امکان دسترسی به لیست انواع نانو ذرات و قیمت آن ها را برای خریداران فراهم نموده است، با مراجعه به این سایت و ثبت سفارش، محصول خریداری شده در حداقل زمان به آدرس خریدار ارسال می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *