آیا به دنبال یک مرکز معتبر فروش نانو ذرات سیلیس در تهران می باشید؟ آیا می خواهید پیش از خرید محصول با کاربرد و روش تهیه آن در کارخانه های کشور بیشتر آشنا شوید؟ پس به این منظور این متن را تا پایان بخوانید تا به آسانی جواب سوالات خود را در آن بیابید. با ما همراه شوید!

فروش نانو ذرات سیلیس تهران

آشنایی با مهمترین نانو ذرات

آشنایی با مهمترین نانو ذرات

نانو ذرات، ذراتی به ابعاد 1 تا 100 نانومتر می باشند. بیشتر عناصر جامد را می توان در ابعاد نانو تولید کرد. نانو ذرات خواص متفاوتی را نسبت به آن عنصر اصلی از خود نشان داده و نسبت به زمانی که ذره در حالت ماکرو بوده، ویژگیهای شدیدتری از آن عنصر را بروز می دهند.

به طور کلی روش های متفاوتی برای تولید نانو ذرات وجود دارند. از مهم ترین این روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. فرآوری نانو ذرات از فاز گازی: شیوه هایی که تحت این عنوان انجام می شوند بسیار متنوع بوده و قابلیت های شگفت انگیزی از خود بروز می دهند. از معروف ترین این قابلیت ها می توان به این موارد  اشاره نمود: انفجار الکتریکی سیم، کنده کاری توسط لیزر، سنتز شیمیایی بخار، پلاسما-ماکروویو و کاربرد بسیار مهم آن یعنی به کارگیری فناوری چگالش از بخار در ایجاد پوشش عایق حرارتی برای پره های توربین. این پوشش ها خواص فیزیکی و مکانیکی منحصر بفردی از خود نشان می دهند.
  2. فناوری نانوذرات از فاز مایع: واکنش های شیمیایی برای سنتز مواد در فاز گاز و مایع سرعت بالاتری نسبت به فاز جامد دارند. بنابراین در این شیوه ها، سنتز مواد در دمای کمتری انجام شده و از رشد دانه های کریستالی جلوگیری می شود. از این فرآوری برای تهیه کاربیدها و کاتالیست ها استفاده می شود. مهم ترین عملکرد در فاز مایع تولید سل-ژل می باشد که این فرآیند طی مراحل آماده سازی محلول همگن، تبدیل آن به سل و در نهایت تبدیل سل به ژل و سپس نانو ذرات انجام می شود.
  3. فرآیندهای فاز جامد: از روش های معمول فرآیندهای جامد می توان به آسیابکاری و آلیاژسازی مکانیکی اشاره نمود. البته در این شیوه پودرهای تولید شده نسبت به شیوه های قبلی از خلوص کمتری برخوردار هستند زیرا در فرآیند آسیابکاری بر اثر تماس ذرات پودر با تجهیزات آسیاب، آلودگی ذرات پودر حاصل اجتناب ناپذیر است.

به طور کلی نانو فناوری، توانمندی تولید مواد، ابزار و سیستم های جدید با ایجاد کنترل در مقیاس نانومتری یا همان سطوح اتمی و مولکولی می باشد. از مهم ترین نانو ذرات می توان به نانو ذرات فلزی، نیمه هادی ها، شیشه ها، پلیمرها و سرامیک ها در ابعاد نانو اشاره نمود.

ویژگی های نانو ذرات سیلیس

ویژگی های نانو ذرات سیلیس

به اندازه ذرات سیلیس زیر 300 نانومتر، نانو سیلیس می گویند. اگر اندازه ذرات سیلیس بالاتر از این مقیاس باشد اصطلاحا ریز میکرون نامیده می شود.

نانو سیلیس به دلیل افزایش استحکام مکانیکی ذرات رزینی مورد توجه قرار گرفته است. مقدار شفافیت هر سطح بستگی به اندازه ذرات سیلیس در آن سطح دارد. قابل ذکر است که ذرات سیلیس قابلیت انحلال در در بسیاری از حلال های آبی و غیر آبی را ندارند و این ویژگی تعلیق پایدار ذرات نانو سیلیس در بسیاری از شاخه های صنعتی مورد توجه زیادی قرار دارد.

این ذرات نانو سیلیس در بسیاری از شاخه های علمی، کاتالیزورها، درمان های زیستی و عکس برداری جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. این ذرات اساس تحقیقات در زمینه زیست پزشکی را فراهم می کنند که دلیل آن، ثبات مولکولی، میزان سمی بودن بسیار پایین این ذرات و توانایی آنها در برقرار کردن پیوند با طیف وسیعی از مولکول ها می باشد.

همچنین نانو ذرات سیلیس به دلیل دارا بودن الکترون های آزاد بسیار کم، مقاومت بالا در برابر خوردگی و پایداری گرمایی و رسانایی پایین یک ماده عالی و موثر ضد خوردگی به شمار می روند.

تأثیرات استفاده از نانو ذرات سیلیس

تأثیرات استفاده از نانو ذرات سیلیسبا توسعه فعالیت های نانو، تغییرات چشمگیری در زمینه های مختلف صنعتی، دارویی، کشاورزی و ساختمان سازی در جهان ایجاد شد. این فعالیت های منحصر بفرد در کشور ما از سال 1379 آغاز گردید. در نهایت با شناسایی فناوری نانو به عنوان یک اصل بسیار مهم در گسترش و توسعه اولویت های ملی، “ستاد ویژه توسعه فناوری نانو” به منظور تداوم این فعالیت خطیر در کشور تشکیل گردید.

نانو ذرات سیلیس یکی از مهم ترین محصولاتی هستند که طی فرآیندهای مشخصی در فناوری نانو تولید شدند. تاثیرات مثبت و چشمگیر این ذرات در صنایع مختلف کشور، قابل تحسین و افتخار است.

در اینجا به چند نمونه از تاثیرات بی نظیر این ذرات اشاره می کنیم:

  • به طور کلی خونریزی های وسیع در بیماران و مصدومان تلفات جانی جبران ناپذیری را سبب می شود. نتایج بررسی های شیمیایی و مورفولوژی بر روی ذرات سیلیس نشان می دهد که این ذرات برای کنترل خونریزی های ناگهانی نقش بسزایی دارند. ترکیبات نانو سیلیس سبب می شوند که سلول های پلاکت در محل جراحت جمع آوری شده و خونریزی به تدریج قطع شود.
  • مطالعات در زمینه کشاورزی نشان می دهد که افزودن نانو سیلیس به خاک گیاهان در حال رشد باعث جوانه زنی سریع بذرها و زنده ماندن گیاه نوپا می شود. همچنین قطر استوانه آوندی در ریشه های جوان در حضور نانو سیلیس ها افزایش قابل توجهی دارد.
  • نقش مهم نانو ذرات سیلیس در صنعت نفت و پتروشیمی نیز قابل توجه است. وجود نانو ذرات سیلیس در ساختار تجهیزات و تاسیسات نفتی سبب می شود که آنها در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان بدهند. در نتیجه سرعت از کار افتادن این تجهیزات به شدت کاهش می یابد. همچنین وجود عایق های حاوی نانو ذرات سیلیس سبب می شود که اتلاف انرژی نیز به حداقل میزان خود برسد.
  • افزودن نانو ذرات سیلیس به بتن، باعث می شود که ساختارهای بتنی از مقاومت بسیار بالایی در برابر ترک خوردگی برخوردار باشند. این امر تحول جدیدی را در صنعت ساختمان سازی به وجود آورده است.

مرکز فروش نانو ذرات سیلیس

مرکز فروش نانو ذرات سیلیسبرای خرید مهمترین نانو ذرات، از جمله نانو ذرات سیلیس باید به نمایندگی های فروش انواع نانو ذرات در سراسر کشور مراجعه نمایید.مهم ترین مرکز تخصصی فروش این ذرات در تهران قرار دارد. نمایندگی های این مرکز در شهرستان های مختلفی مستقر هستند.

برای سهولت در امر خرید، می توانید به سایت های فعال در زمینه فروش نانو ذرات سیلیس سری بزنید. این سایت ها، نمایندگی مهم ترین مراکز فروش نانو ذرات سیلیس را در تهران و سایر شهرستان ها در اختیار دارند. بنابراین می توانند به بهترین صورت ممکن، در امر مشاوره تخصصی و خرید این محصول شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *