سلولز ماده اولیه مهمی برای تولید پلاستیک هایی مانند نیترات سلولز است که در مواد منفجره و فیلم های عکاسی استفاده می شود. با افزایش اهمیت مواد تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست، تحقیقات سلولزی در سراسر جهان که باعث تولید محصولات نانو ذرات سلولز شده و بازار فروش آن نیز افزایش یافته است.

بازار فروش نانو ذرات سلولز

مزایای استفاده از نانو ذرات سلولز

مزایای استفاده از  نانو ذرات سلولز

عوامل مختلفی از جمله کیفیت سطح، چسبندگی و مقاومت در برابر فشار مکانیکی و انتشار گازهای مضر در تولید رزین ها بر روی اشتعال پذیری، کیفیت و کاربرد این رزین ها تأثیر می گذارد. با استفاده از نانو مواد مختلف می توان برخی از خصوصیات رزین را تحت تاثیر قرار داده و بهبود بخشید.
طبق تحقیقات انجام شده روی نانو مواد مختلف و کاربردهای آنها در پلیمرهای مختلف، بسیاری از خصوصیات پلیمرها بهبود یافته اند، برخی از این نانومواد را می توان به رزین های موجود در صنعت کامپوزیت لیگنوسلولزی ( شامل تمام گیاهان طبیعی مانند زیست توده بکر، درختان، بوته ها و گیاهان است.) و همچنین خواص تقویت کننده مانند گازهای مضر افزود.
گاهی اوقات، برخلاف نانو مواد مصنوعی مانند نانو لوله های کربنی و شیشه، یکی از این نانو موادها مانند نانو ذرات سلولز سازگار با محیط زیست است.
علاوه بر این، استفاده از نانو ذرات سلولز به عنوان یک مرحله تقویت کننده در رزین ها دارای مزایای قابل توجهی نسبت به سایر مواد است، مانند: مقاومت و سختی بالا، شفافیت، سطح خاص خاص بالا، مصرف مداوم نسبتاً کم انرژی در هنگام پردازش، سطح نسبتاً فعال و خاص و تقریباً همیشه گروه های موجود بهم پیوسته اند.
استفاده از نانو سلولز همچنین به دلیل نقش برخی از مواد فعال خاص مانند آنتی اکسیدان ها و ضد میکروبی ها می تواند ماندگاری مواد غذایی را افزایش دهد و کیفیت مواد غذایی را بهبود بخشد.
ترکیبات مبتنی بر این نانوها توانایی تولید نانوکامپوزیت های ارزان قیمت، سبک و بسیار قوی برای بسته بندی مواد غذایی را دارند.

تولیدی نانو ذرات سلولز

تولیدی نانو ذرات سلولز

تولیدی نانو ذرات از جمله تولیدی هایی هستند که بسیار راحت و با استفاده از بقایای مواد موجود در طبیعت نانو ذرات سلولزی تولید می کنند، بنابراین، آنها بسیار در دسترس خواهند بود و تولید آنها در سراسر جهان امکان پذیر است.
و از طرف دیگر، آنها بسیار سبک هستند و در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، البته باید توجه داشت که از نانو ذرات سلولز نه تنها در صنایع مختلف استفاده می شود.
بلکه با استفاده از آنها در سایر مواد، می توان مواد جدیدی با ویژگی های شگفت انگیز تولید کرد و جالب است که با وجود تمام آنچه گفته شد، قیمت فروش نانو ذرات سلولز بسیار ارزان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *